Når du handler med et Debit Card, bliver pengene ikke hævet med det samme. Forbrug opgøres ved udgangen af måneden. Vi får derfor heller ikke beløbet med det samme. Da du ikke kan hæve (bruge) et større beløb end der er til rådighed på din konto, er det nødvendigt for kortudstederen at reservere købsbeløbet, så de er sikre på, at pengene også er på kortet, når de skal trækkes.
Annullerer du et køb hos os sletter vi betalingen i vores betalingsmodul - så kan vi ikke hæve det. Ændrer du ordren justres (mindskes) det beløb vi hæver og modtager. Har du betalt med et Debit Card (Mastercard, Visa Debit Card, m.v.) vil beløbet (det fulde beløb) dog fortsat være reserveret (spærret) på dit kort.
Om du kan få slettet en reservation, afhænger af de kortholderregler, der fulgte med, da du fik dit Mastercard. Reglerne fra bank til bank minder meget om hinanden, men der er dog variationer, og derfor kan man ikke bare gå ud fra at reglerne er de samme i f.eks. Nordea og Jyske Bank.
Reglerne er dog forholdsvis typiske for de fleste danske pengeinstitutter, og derfor er følgende fremgangsmåde en god rettesnor:
- Send den direkte email på din bankkontakt til kundeservice@babygear.dk. Så sender vi en mail til banken og oplyser at ordren er ændret eller annulleret og anmoder om at betalingsreservationen ændres eller ophæves.
- Din bank undersøger herefter sagen, og har mulighed for at frigive pengene i mellemtiden.
- Det er dog i sidste ende din bank der beslutter og effektuerer frigivelse af betalingsreservationer.