Det er altid ærgerligt når noget går i stykker. Om der er tale om en reklamationsberettiget mangel eller defekt afhænger dog af om der er tale om en en fejl på produktet, der var til stede på købstidspunktet. Nogle gange skyldes fejl slid, forkert brug eller måske et hændeligt uheld, der udsætter produktet for noget det ikke er designet eller beregnet til i f.t. almindelig og gennemsnitlig anvendelse.
Almindelig slid og ælde, bevidst som ubevidst forkert brug, eller hændelige uheld udgør ikke en reklamationsberettiget mangel. Efter 6 mdr. er der øget formodning for at skaden kan skyldes dette, så er varen købt for mere end 6 mdr. siden bedes du sandsynliggøre at fejlen var til stede på købstidspunktet.
Ofte kan vi affklare en sag ud fra et billede af fejlen. Jo bedre billedet viser problemet des bedre. Er der tale om et produkt med defekt lys, lyd eller bevægelse bedes du også sende en KORT film samt et billede af batchnummeret der som regel fremgår ved batteridækslet.
Ud fra det vurderer vi om varen skal retur til undersøgelse eller ombytning. Vent derfor med at sende retur til du har hørt fra os. Ønsker vi at få varen retur. kan du naturligvis gøre dette fragtfrit med GLS.
Reklamation skal ske indenfor rimelig tid, dvs. hurtigst muligt efter at du har opdaget fejlen. I henhold til købeloven har du to års reklamationsret. Reklamationsretten gælder kun hvis du har brugt varen på almindelig og forsvarlig vis, på den måde som produktet er beskrevet og beregnet, og ikke selv forvoldt skade på varen eller anvendt den fejlagtigt.
Vi bytter en reklamation så længe dette kan ske inden for rimelig tid.
Du laver en reklamation via dette link: https://kundeservice.babygear.dk/hc/da/requests/new
Læs her hvis du har modtaget en forkert vare.